گزارش عملکرد دولت در اصفهان زیر ذره‌بین

شرکت‌ها و موسسه‌ها در پایان سال مالی خود مجموعه عملکرد دوره دوازده‌ماهه را در جداولی به‌صورت خلاصه تدوین می‌کنند که قابل‌بررسی و تصویب در مجمع‌عمومی است. همچنین هیئت‌مدیره خلاصه‌ای از توفیقات و مشکلات را به‌صورت مدون و مستند به صاحبان سهام گزارش می‌کند.

گزارش عملکرد دولت در اصفهان زیر ذره‌بین

امیر اکبری

اصفهان امروز - امیر اکبری

شرکت‌ها و موسسه‌ها در پایان سال مالی خود مجموعه عملکرد دوره دوازده‌ماهه را در جداولی به‌صورت خلاصه تدوین می‌کنند که قابل‌بررسی و تصویب در مجمع‌عمومی است. همچنین هیئت‌مدیره خلاصه‌ای از توفیقات و مشکلات را به‌صورت مدون و مستند به صاحبان سهام گزارش می‌کند. دولت در مقیاس کلان و هر استان در مقیاس کوچک‌تر به‌عنوان یک شخصیت حقوقی قابل تشبیه به یک شرکت با سهام‌داران عمومی است.
همه ساکنان استان مستقیم و همه ایرانیان جهان غیرمستقیم نسبت به اتفاقات اصفهان سهیم هستند. طبیعی است هرگونه موفقیت یا شکست در چارچوب عملکردها بر زندگی، آینده و حتی تمدن تاثیر خواهد داشت. همواره در تغییروتحول دولت‌ها ابهام در شرایط واقعی و مستند این جابه‌جایی سبب شده که دولتی که دوره خود را به پایان رسانده سیاهه بلندی از موفقیت‌ها را به کارنامه خود نسبت داده و در سوی دیگر دولت جدید بخش زیادی از عدم توفیق‌های خود را به سمت ضعف و کم‌کاری گذشتگان نشانه رود. دراین‌بین مردم و تشکل‌های مردمی ابزاری برای سنجش این ادعاها ندارند. بر همین اساس رهبر انقلاب در پایان دوره دولت دوازدهم توصیه کردند که تحویل دولت، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت شفاف انجام شود. ایشان اعلام کرده بودند: «بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند» 0 در چنین شرایطی و با طی شدن یک سال از مجموع دوره چهارساله دولت سیزدهم، استانداری اصفهان باید شرایط استان در زمان تحویل و تغییرات و اقدامات یک‌ساله را به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهد. همچنین برنامه‌ها، مشکلات، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو را با افکار عمومی در میان بگذارد. اگر خوش‌بینانه به عملکرد دولت نگاه کنیم، بیشتر وعده‌های میان‌مدت بایستی در سه سال باقی‌مانده محقق شود. اصفهان نیز با انبوهی از فرصت‌های توسعه و مجموعه‌ای از بحران‌ها و مشکلات نیازمند اقدام جدی و پیگیرانه برای تغییر در شرایط نامطلوب کنونی است. اکنون در آستانه هفته دولت و در انتظار گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌های پیش روی آنها هستیم. با ارائه این موارد بررسی عملکرد، توفیق یا شکست برنامه‌ها به‌صورت واقع بینانه امکان پذیر خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار